awangje's FotoPage
12093286.jpg
By: awangje awangran

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  7  8  9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  19  20  21  >  >>]    [Archive]
Wednesday, 2-Jun-2010 02:42 Email | Share | | Bookmark


Dah siap agaknya premis di belakang tu. Tahnia kepada penduduk Sarawak kerana mendapat bangunan DUN yang baru.


Tuesday, 1-Jun-2010 04:23 Email | Share | | Bookmark
Bunga dan serangga



Saturday, 29-May-2010 16:38 Email | Share | | Bookmark
Bila hujan selepas hari hangat

Semalam cuaca agak panas. Semala juga Kenduri kendara di sana sini.Di tempat Awang sahaja, di dalam taman perumahan ni ada tiga majlis kenduri. Sangat berhampiran pulak rumah-rumahnya. Memang rimas bila persekitaran panas. Bagi yang jarang berjemu, selepas bertanyakan akan khabar masing-masing akan mengesahkan situasi panas sekarang. Memang dunia sekarang bertambah panas. Mujurlah malam tadi hujan.bukan hujan gerimis. Tetapi hujan yang lebat dan berangin. Lihatlah segarnya pokok ni. Malam tadi main hujan kot..


Wednesday, 26-May-2010 14:56 Email | Share | | Bookmark
Hari guru 2010


Tahun 2010 ni Awang tak bawa kamera. Lalu tiada gambar hari guru yang dirakam. Gambar-gambar ini saja -saja ambil dengan Nokia N70. Dari ngantuk ngantuk gitu, main-main lah dengan N70. Murid-murid yang digambar ini adalah murid-murid yang mengucapkan selamat hari guru kepada Awang. Itu antara cara mereka menunjukan penghargaan kepada guru-guru yang mendidik mereka. Ramai juga yang memberikan hadiah. Bagi Awang berat juga hati nak menerima hadiah-hadiah tu. Maklumlah di zaman kemelesetan ekonomi dan subsidi pun kununnya nak ditarik, bukankah wang mereka elok disimpan untuk kegunaan mereka sendiri bila mereka memerlukan.

Tahun ini semua guru dan kakitangan menerima penghargan dari pihak sekolah. Bergantung kepada kekuatan yang terzahir, mereka akan diberi hadiah dan sijil.Bukan senang untuk mengesan kekuatan atau kelebihan pegawai-pgawai yang begini ramai. Tapi itu lah yang patut dilakukan. Seorang ketua yang baik ialah seorang ketua yang mengenali rakan pasukannya. Tahu kekuatan dan kelemahan organisasinya.Menjadi mudahlah baginya untuk menyusun strategi dan projek di dalam organisasinya.




Tuesday, 25-May-2010 16:27 Email | Share | | Bookmark
merenung


Di depan aku ialah detik masa yang mendatang tampa putus. Datang menghimpit aku , membawa bersama cerita GST, semakan gaji, wawasan 2020, selangor negeri kebajikan, kadar jenayah yang menakutkan, Isu ' awak bersama saya-saya bantu awak' dan macam-macam lagi....

anda merasai nya?


[<<  <  7  8  9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  19  20  21  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net